Tryggheten

Det blev ingen utgång igår, vi myste på bara vi två och gick sedan hem till sväres hus då dom är uppe i Luleå och hälsar på.. Kikade lite film innan vi knoppade rätt utslagna efter en dag som hade bjudit på det mesta.
Vaknade i morse av att Micke sa att han var tvungen att jobba 11.30-21.00 kanske inte de bästa sättet att vakna på då vi hade tänkt åka lite snowboard. Skjutsade Micke till jobbet, åkte till Edsbyn. Hämtade ut svärmors julklapp, åkte och tittade där Kristin ska ha Calle under jullovet och sen for jag, syster och pappa på julmarknad, hälsade på Henrik, Maria och Isabelle en sväng och lunchade.
I morgon är Micke iallafall lovad att vara ledig men vad vi ska göra då är inte spikat. Snowboardsugen som tok, mamma ska vara barnvakt till Alicia så vore fint att mysa med henne lite också, julklappshandling? Micke får nog bestämma.

Idag har det varit en underbar vinterdag då kylan biter tag, solen skiner och snön på träden gnistrar som kristaller. Att åka genom Edsbyskogarna en sådan dag är bland det vackraste som finns. Har jag sagt att jag är glad att jag är hemma?
Förra hösten flydde jag, Edsbyn kändes så infekterat och jag orkade inte riktigt med. Det var bra att fly ett tag, fick en helt annan syn på det hela och förstod att de som kunde läka de infekterade finns ju här hemma. Visst hade jag den viktigaste människan med mig på min flykt men min trygghet är ändå här hemma och livet känns för kort för att inte tillbringa den största delen av livet med dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0