Tar nya tag

Dagis igår och idag, mysigt julfirande idag med julmat, efterrätt och julklappsutdelning. Var meningen att jag skulle jobba i morgon med egentligen men de var så lite barn på dagis så de blev inget jobb för mig. Typiskt, behöver de mer än någonsin nu och trivs så himla bra på Knåda men förhoppningsvis så ringer de snart och väcker mig igen.
Riktigt skönt väder idag också så äntligen fick vi klä på oss och vara ute någon timme, har ju varit så fruktansvärt kallt hela veckan så vi har fått roat oss inne och de är inte riktigt samma sak. Både barn och fröknar behöver lite frisk luft. Har iallafall varit en underbar vecka med fantastiska barn och helt sagolikt bra fröknar. Beundrar så himla mycket!
Resten av denna dag kan vi väl begrava, när man som minst behöver motgångar så avlöser dom varandra istället. Räkningar som rullar in på löpande band, allt verkar ska betalas nu. Lagom till jul och mitt i allt så ville vi ju köpa säsongskort till backen också. Inte så billigt det heller men vi unnade oss de iallafall för vi ska försöka åka mycket och dom hade extrapris på korten idag så vi kommer ju tjäna på de i längden. Men en jobbig klumpsumma som skulle ut. Inte nog med de, när jag skulle åka hem till mamma och hämta räkningen på bilskatten och jag hann prata skit i 10 minuter innan jag skulle åka igen, kommer ut och har fått en skit böter. Fruktansvärt less, skrek, svor och grät. Less över att allt ska hoppa på en just nu när man vill njuta av julen.
I morgon ska jag sova, eller ja. Förhoppningsvis jobba men om inte så ska jag sova.
Sen kommer syster och Calle hem i morgon, en ridtur i Ämnebo i vinterväder skulle vara underbart och välbehövligt.

Och nu ni! Backen öppnar på söndag och jag kommer vara där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0