Strålande jul

Känner inte igen mig själv idag, trött så ögonen hänger och inte alls nå pigg. Har nog något skit i kroppen som de verkar då jag känner mig febertrött.
Micke har jobbat idag och jag for till Bollnäs för att handla lite julklappar till honom. Visste på ett ungefär vad jag skulle ha så besöket i staden gick fort. Nu ligger åtta nya paket till honom inslagna och fina och bara väntar på julafton. Känner mig som ett barn inför julafton iår, så härlig stämning i våran alldeles egna lägenhet. Isabelles första jul och Alicia som längtar ännu mer än mig efterjulafton. Kanske ska hämta granen i morgon så jag får lägga in alla paket där under, det är så himla mysigt. Köpte även en julklapp till mor och en till far idag. Har bara Isabelle kvar nu tror jag, har väl lite ideér iallafall men Micke får någ hjälpa mig på traven där..
Var in på värdshuset påvägen hem från Bollnäs och Micke hade fått sitt schema för den närmaste tiden, ledig i sex dagar irad nu så då lymlar ska vi hitta på något riktigt roligt även om jag ber till Gud att jag får jobba lite i veckan. Sen är han ledig julafton, juldagen och nyårsafton.. UNDERBART! även om han jobbar annandagen och nyårsdagen så känns de helt okej. Jag trodde han skulle få jobba rubbet men inte! Nyårsaton firar vi tre år också så de känns viktigt att han är ledig då, jag är ändå övertygad om att inget nyår kan klå den nyårsaftonen för tre år sen.. Underbara Vemdalen och en underbar framtid skapades, ett underbart föralltid.

Ska möta Micke om en stund och gå hem till sväres och äta lite, Micke hade tydligen spånat på något som vi ska göra nu på hans ledighet. Spännande! Gissar på Järvsö till helgen iallafall.. De kryper i snowboardbenen nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0