Sankta Lucia

Har haft en underbar helg, började med en sovalängelördag. Drog oss länge i sängen innan Stefan knackade på med rakapparaten i högsta hugg för att göra Micke fest och jul fin. Kvällen kom och vi gjorde bål i en badbalja, hjärtemänniskor fylldes på i lägenheten och de blev en mer än bra kväll. Behövligt med en kväll med många av de närmaste. Grannarna var förvarnade så inga klagomål från dom heller även om klockan nog var 3 innan de sista knatade hemöver och även om vi ett tag var 10 personer som dansade fågeldansen, macarena och jag vet inte allt. Städningen på söndagsförmiddagen var inte fullt lika trevlig men den gick ganska fort ändå och badbaljan var så gott som slickad från bål så den var nog helt okej.

Var till Huddik fram och tillbaka igårkväll, kom i säng rätt sent och hade en sån där jobbig kväll då man ligger och vrider och vänder sig i panik att jag måste sova utifall de ringer från dagis i morgon..
Lyckades iallafall somna kring 1 och mycket riktigt i morse 06:15 ringde mobilen och Knåda förskola behövde förstärkning. Tröttheten var som bortblåst när jag glatt tog mina täckbyxor under armen och for mot Knåda där termometern visade -26. Så jag har haft en jätte mysig luciadag på favoritdagis idag. Avslutade med luciafirande för föräldrarna innan jag åkte hem. Alicia var med i tåget så jag var faster istället för fröken under firandet.
Ska öppna på dagis i morgon vilket innebär att jag ska infinna mig i Knåda 06:00. Himmel alltså! Men de ska nog gå bra, trivs så bra där så jag ser bara med glädje på att stiga upp strax efter 5 i morgon.
Skulle egentligen varit på sjukhus och IKEA i morgon så de sved lite för det men jag hinner och för att kunna gå på IKEA måste pengarna in.

Luciafirande på SVT nu, idag har den där riktiga julkänslan infunnit sig hos mig.
Vänta hem hjärtat nu så ska vi nog ta ett hett bad innan vi kryper ner. Tänkte lussa för honom i morse för att han skulle få lite lucia också men hann inte riktigt med. Får överraska sen då kanske. Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0