Punka, kyla och marsvinsmys

Som jag kunde ana så var de omöjligt att somna igår kväll, hade sovit en timme middag på kvällssidan och rädslan att försova sig när man vet att man är först på plats och ska öppna dagis var stor. Har väl aldrig någonsin försovit mig från arbete men ändå så har jag så svårt att koppla av när jag vet att jag ska upp. Vaknade strax efter fem iallafall och gjorde mig ordning och for iväg mot Knåda. Tiden sprang iväg och helt plötsligt var klockan ett och jag hade gjort min dag igen. Jobbar imorgon igen, sovmorgon och börjar 7:30 i morgon och jobbar till 16:30. Skön tid och många timmar. Får se om de blir torsdag och fredag också, hoppas det iallafall.
Sov middag när jag kom hem, mamman ringde och väckte mig och vi for till Arbrå på kvällskvisten med festkläder till syster som ska på julfest i morgon och kikade när hon red. Kylan hade nått till Arbrå också och vi frös som sjutton när vi skulle till och fara hem igen, hann inte mer än ut till korsningen vid skolan då vi upptäckte att vi hade punktering, så i 22graders kyla fick Martin hjälpa oss att byta däck, reservdäck var lika med sommardäck och vi puttrade sedan hemöver i ungefär 50km/h. Aldrig förut har de varit så långt mellan Arbrå och Alfta. Hoppade av på värdshuset och väntade tills Micke slutade så vi tog en kylig promenad hem.
Nu ska vi strax krypa ner, försöka få in Per(marsvinet) i buren igen efter att han har kärat ner sig i våran lurviga vita matta, Ligger utslagen och ser verkligen ut att mysa.
Hoppas på inte fullt lika många minus i morgon och kanske lite snö istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0