Pricken över i

Så var den julen över, den där tomma känslan infann sig som vanligt när man kröp ner på julaftonskvällen. Ett stort frågetecken som alltid över hur nästa jul kommer se ut. Hur många är vi då? Var är vi då? Man ska leva i nuet och inte besvära sig för framtiden säger mamma jämt men när de senaste åren har sett ut som dom har gjort kan jag inte låta bli att undra och skrämmas för den kommande framtiden, hur mycket man än bönar och ber så kan man heller inte hindra den från att komma. Den är oundviklig och man får väl göra det bästa av den helt enkelt.

Julen kunde iallafall inte varit bättre än den var, eller jo. Jag hade kunnat vara lite piggare men annars fick den full pott. Underbart firande med de närmaste, god mat och underbart underbara julklappar. Önskade mig inget speciellt iår men allt de jag fick var som pricken över i och saker jag behövde. Underbart att se Alicias glädje när hennes julklapps hög växte och växte. Underbart att Isabelle med som sken som en sol och nog förstod mer än man tror. Sen en fin kväll hos sväres där även pappa och kristin dök upp. Så himla lyckligt lottad!

Resten av helgen har inte bjudit på så mycket. Vilat och myst på som man väl egentligen ska när de är jul. De där med festande och supande ligger inte så nära hjärtat längre. Jag längtar mer till den andra sidan baren men de ska de iallafall bli ordning på på fredag!

Nu ska jag krypa upp i fåtöljen med min Ego woman som jag fick av Mike i julklapp. Bra bok kan jag tipsa om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0