Nedräkning

Vaknade i morse med migrän, grävde ner mig i sängen ett tag till när Micke åkte till Edsbyn för att uträtta. Klev upp när han åkte och jobbade, käkade lite innan jag somnade ytterligare ett par timmar på soffan. Knatade ner till sväres för lite middag och sen ringde pappa som stod på loftgången och ville komma in och dricka kaffe så jag sprang hem och slängde på lite kaffe och lite pappaochfridamys. Inväntar nu den bättre hälften som kommer hem strax, kanske tar oss en tur till knåda för att kika lite på deras julskyltning, som på förr!
Fick världens finaste julkort idag också på en underbar Isabelle som pepparkaksgumma, otroligt vackra bebis!
I morgon ska jag nog till Bollnäs med pappan en vända och kanske hinner med en ridtur, får se. Beror på om Micke åker på att jobba eller inte. Han skulle ha varit ledig men den andra bagaren ligger i feber.
På nyår ska vi jobba båda två. Riktigt roligt att få jobba lite bar igen samtidigt som jag hade velat gjort något alldeles extra för hjärtat när de ändå är tre årsdagen.
Per har verkligen insett hur roligt de är att få ha öppen bur. Först höll han sig bara på rumsmattan men nu är han överallt i lägenheten och julklapparna under granen kommer snart inte ha något papper kvar. Sötgrabb iallafall.
Bara en vecka kvar nu! Himmel! och som jag längtar, tusen spänn på att jag inte kommer kunna sova på natten till julafton.

Planerar för en resa till Tjeckien när jag har pengar, vore underbart att hälsa på Adam. Saknar nå alldeles fruktansvärt nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0