Mår förbannat bra trots snor i hjärnan

Fylld med snor från topp till tå känns de som, fruktansvärt tung i skallen och lite halv ynklig. Slår aldrig fel den här årstiden, kanske har jag trots mina 21 år inte lärt mig att det är kallt och de krävs hyffsat med kläder när kalendern visar december.. Förra vintern lärde jag mig, massa kläder inne och ute men iår är jag inte i fjällvärlden och vill inte alls åka till Bollnäs eller gå på hemköp i mina stora grå täckbyxor som jag fullkomligt bodde i förra vintern.
Vi tog hem granen igår iallafall och nu ligger julklapparna under och väntar, på något vis känns julafton jukt långt borta när klapparna väntar. De kanske ändå har varit ett smart drag av mig tidigare år att vara ute i sista minuten. För de där med att öppna mina egna julklappar har jag inga som helt problem med, problemet ligger i att jag vareviga dag tjatar på Micke om han inte kan öppna iallafall ett paket. Han är så sjukt sugen på det men vi har tummat på att hålla oss iår hur mycket den andra än tjatar..
Hade besök av storebror Henrik med hela familjen igår, mys med favoriter!
Varit till Bollnäs idag och tog en fika, var på systemet, väntade in pappan. Åkte till Huddik och hämtade hem en bil och for sedan hem till oss och gjorde ordning vildsvinsgryta och ris. Gott satan!

I morgon nalkas korvgrillning med Micke, hoppas på en lika fin dag som idag.
På lördag blir de inflyttningsfest på gundbogatan 4N. Kanske är dags för en sådan när man bott här i snart 2 månader. Är vi pigga nog på söndag så far vi nog till Järvsö för lite bräda. ÄNTLIGEN!

Ett måste är:
The Pogues-Fairytale of New York

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0