Knölval

Hade en heldag på Knåda förskola igår, himmel vilket mysigt dagis, goa barn och härliga fröknar. Alla dagis har ju en härlig myskänsla. Men Knåda är Knåda och kommer alltid ligga nära hjärtat. Fin dag iallafall även om vi blev inomhus hela dagen då termometern visade runt -20. Lite väl för små händer, fötter och kinder.. Min tå mådde nog också bra av att stanna inomhus, den är förresten svart och tänker nog ramla av, vore lite psykiskt om man skulle hitta den i strumpen.

Att försöka komma ur sängen strax före sex var varken min eller Mickes kopp med te. Kämpade på länge innan vi rullade ur sängen.. Invätade Andreas som skulle ha lift till Gävle och även min mamma som skulle följa med som stöd och för att gå i lite affärer.
Hann iallafall fram till sjukhuset till klockan nio och efter klämmande, kännande och ultraljud konstaterades det att knölen som sitter under armen är 13 millimeter stor och förmodligen en körtel och förhoppningsvis godartad. Försvinner den inte på en månad så ska den opereras bort. Gissar dock på att dom får skära bort den då den varit där ett tag nu. En otrolig lättnad även om jag trodde de skulle gå bra, att skära bort den skulle kännas bra så slipper man fundera alls på den där knölen igen.
Åkte ut till Valbo också, handlade lite på IKEA som vi kommit fram till att vi behöver och handlade även lite inne på köpcentret, lite julklappar blev de också. Bra Frida! Jag som alltid är ute i sista sekund annars. Har även sett att de ligger två och väntar på mig i våran garderob... Mys jul!

Jag och Micke skulle ha mys kväll med öl, tv-spel och kanske utgång ikväll då värdshuset ville att vi skulle komma dit senare.. Dock behövde dem micke lite tidigare då de blivit populära med sina pizzor i Alfta och hann inte riktigt med på en bagare. Så han har hoppat in nu ett par timmar. Får väl se om han är ledig i morgon eller inte och de får väl avgöra hur kvällen ser ut när han kommer hem. Rätt mör efter en spännande och jobbig dag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0