andra advent

Klev upp i skaplig tid i morse, Micke ville inte sova bort sin lediga dag sa han. Hade tänkt åkte till Järvsö för att premiäråka men de får vänta ett tag till. Åkte upp till mamma istället som skulle ha Alicia idag, fasters ljuvliga prinsessa. Började med att baka lite pepparkakor, även om hon tröttnade rätt snabbt och ville helst mysa med katten och busa. Käkade lite lunch och hon berättade för oss hur Gustav på teven hade lärt ungarna hur man ska äta spagetti. Tyckte också synd om Doffe i hundhimlen men att han nog får miljoner hundgodisar där och i hundhimlen kan man inte få ont i magen heller.. Jag, Micke och Alicia drog på oss överdragskläder och knatade till St Olofs backen för lite snowracer och stjärtlappsåkning. Riktigt roligt då vi turades om att åka snowracer med henne och sen for hon iväg på stjärtlappen, en underbar dag med henne.
Åkte sedan hem till Alfta. Satt upp nya svarta gardinstänger, hallampan är på plats, hunnit med en tripp till Bollnäs med pappa och flyttat bilar kom hem och lagade god söndagsmiddag och tände ljus nummer två! Sen varit till sväres en vända och välkomnat dom hem efter deras lilla tripp..
Micke jobbar i morgon, får se om jag har turen att jobba lite också annars ska jag passa på och handla lite fler julklappar till honom tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0